pondelok 29. apríla 2013

PLEŤ V JARI

Táák a je tu jar. Vtáčiky štebocú, slniečko svieti, vonku je teplo, všetko posiali krásne kvitnúce kvety a stromy. Čo to znamená pre mňa? Opäť opuchnuté oči, opäť slzy a soplík v nose, opäť vyrážky na každom kúsku kože, opäť pehy a hlavne opäť suchá a napnutá pleť. 
Už ma sklamal aj môj krém eutrosis na suchú pleť a aj hojivý zázrak z oriflame a tak je čas siahnuť po sile prírody. 

Na suchú pleť 
Ja v plnej kráse s mojou smotanovo-uhorkovou maskou :)
:) Na moju suchú a napätú pleť sa mi najviac osvedčila smotanová maska s uhorkou. Príprava tejto masky je úplne jednoduchá. stačia nám dve-tri lyžičky kyslej (čím viac percentnej) smotany a kúsok čerstvej uhorky. Do mištičky zmiešame smotanu a nastrúhanú (na tenkom strúhadle) uhorku. Zmes jednoducho nanesieme na tvár a držíme 10-15 minút podľa potreby. Potom zvyšky masky zmyjeme. Pleť ostáva upokojená, osviežená a jemná.
Na suchú pleť sú tiež dobré medové masky. Med a tvaroh v pomere 1:2 alebo namiesto tvarohu sa dá tiež použiť smotana. Maska je osviežujúca:) 


Na problematickú a mastnú pleť
S týmto ja skúsenosti nemám ale našla som niečo na nete a prinášam aj to, čo odporúčali moje kamarátky s týmto problémom.
Jednoznačne zemiaky :) vo forme šťavy alebo postrúhané. Túto "masku" netreba na tvári nechať zbytočne dlho.
Citróny sťahujú a bielia. Často počúvam, že citrónom sa dajú trošku regulovať pehy (nemám to odskúšané), no hlavne sú vhodné pre mastnú pleť. Citrónová šťava+tvaroh+med :)


Proti vyrážkam
Pri tomto probléme sa často spomína ako jedno z riešení morská soľ. No taktiež tento problém nemám takže to nemám ani otestované. 
Do morskej soli potrochu pridávame vodu kým sa nevytvorí kaša, ktorú nanesieme na postihnuté miesta. (Morská soľ je tiež super na kloktanie pri bolesti hrdla alebo na výplach pri problémoch s nosom-alergie.)



Tak dúfam že si tu nájdene niečo, čo vám pomôže :) Tiež sa poteším ak mi do komentárov napíšete vlastné postrehy a nápady súvisiace s "domácou maskou na tvár" :)
A ja padám ku chémii :( majte sa tu pekne :*

Vaša *eM :*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za všetky komentáre :) mam z nich radosť!